Działa „mobilny urzędnik”
Nowa usługa dla mieszkańców gminy Kramsk skierowana jest do osób o szczególnych potrzebach, w tym: starszych (65+), schorowanych, niepełnosprawnych lub sprawujących opiekę nad innymi osobami, które z powodu deficytów zdrowotnych, z czasowym lub trwałym ograniczeniem możliwości poruszania się, mają problem z dotarciem do urzędu gminy. Teraz swoje sprawy załatwią dzięki „mobilnemu urzędnikowi”.
Mieszkańcy gminy Kramsk mogą już liczyć na załatwienie niektórych spraw realizowanych przez Urząd Gminy bez konieczności wychodzenia z domu. O pomoc „mobilnego urzędnika” można wystąpić na kilka sposobów: telefonicznie – 63 247 00 04 wew. 229, 216 i 214, wysyłając e-mail ze zgłoszeniem sprawy na adres: boi@kramsk.pl. gmina.kramsk@kramsk.pl albo kontaktując się osobiście (np. opiekun osoby, która chce skorzystać z pomocy, sąsiad, członek rodziny).
W zgłoszeniu wystarczy poinformować o potrzebie skorzystania z pomocy „mobilnego urzędnika”, krótko wyjaśnić czego dotyczy sprawa, a także podać numer telefonu do kontaktu. Pracownik Urzędu Gminy Kramsk skontaktuje się z mieszkańcem, aby ustalić sposób załatwienia sprawy i dogodny dla osoby zgłaszającej termin wizyty (tylko w godzinach pracy urzędu i na terenie gminy Kramsk). Urzędnik dostarczy też potrzebne dokumenty do domu i pomoże w ich wypełnieniu, udzieli wyjaśnień w odniesieniu do procedury administracyjnej związanej z usługą. Wszelkie inne dokumenty wymagane do dołączenia w ramach procedury mieszkaniec ma obowiązek zgromadzić samodzielnie.
Usługa „mobilnego urzędnika” jest bezpłatna!
Zakres usług mobilnego urzędnika:
W ramach ogólnopolskich programów pomocowych:
1) złożenie wniosku, odbiór kart/dokumentów, podpisanie aneksów do umów dot. skorzystania z krajowych programów pomocowych:
a) Karta Dużej Rodziny,
b) Program „Czyste powietrze”,
c) dodatek osłonowy,
d) Koperta życia,
e) Korpus wsparcia seniorów (Opaski bezpieczeństwa).
W ramach polityki mieszkaniowej:
1) złożenie wniosku o dodatki mieszkaniowe lub energetyczne,
2) złożenie wniosku o zawarcie umowy najmu lokalu mieszkalnego lub socjalnego,
3) złożenie wniosku o nadanie numeru porządkowego.
Poświadczenia:
1) poświadczenie własnoręczności podpisu,
2) pełnomocnictwo do głosowania w wyborach oraz oświadczenie o przyjęciu pełnomocnictwa.
Dokumenty tożsamości:
1) zgłoszenie utarty lub uszkodzenia dowodu osobistego.
Ewidencja ludności:
1) złożenie wniosku o wymeldowanie lub zameldowanie,
2) złożenie wniosku o wydanie zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy.
Zagospodarowanie przestrzenne:
1) złożenie wniosku o nadanie numeru porządkowego,
2) złożenie wniosku o wydanie wypisu i wyrysu,
3) złożenie wniosku do opracowywanych planów.
Odpady komunale:
1) złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
2) złożenie korekty deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Usunięcie drzew i krzewów:
1) zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa lub krzewu.
Podatki i Opłaty:
1) złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu z opłatami i podatkami,
2) złożenie deklaracji i informacji podatkowej,
3) złożenie wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego, wykorzystywanego do produkcji rolnej.
Urząd Stanu Cywilnego:
1) złożenie wniosku o wydanie odpisu akty stanu cywilnego: urodzenia, małżeństwa i zgonu,
b) złożenie wniosku o zawarcie związku małżeńskiego poza urzędem stanu cywilnego na wniosek i we wskazanym miejscu,
c) zawarcie związku małżeńskiego poza urzędem stanu cywilnego na wniosek i we wskazanym miejscu.
Sporządzenie testamentu: Przyjęcie oświadczenia testatora przez osobę upoważnioną, tj: wójta, sekretarza gminy lub kierownika Urzędu Sanu Cywilnego - poświadczenie przez jedną z wymienionych osób o sporządzeniu testamentu.
Oświata:
1) złożenie wniosku o zwrot kosztów dowożenia dziecka niepełnosprawnego do szkoły, przedszkola lub ośrodka.
Więcej informacji na ten temat można znaleźc na stronie BIP gminy Kramsk.
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!